Στην αρχαιότητα, οι θεραπευτές, θεράπευαν ασθένειες ψυχολογικής φύσης, διεγείροντας τη συναισθηματική φύση του ατόμου μέσω του ρυθμού του τύμπανου & του τραγουδιού.
Είναι εκατοντάδες οι αναφορές στην μυθιστορία & την ιστορία αρχαία & σύγχρονη, σε όλον τον πλανήτη.
Ο ΔΑΥΙΔ το 1000 π.Χ. περίπου, θεράπευε τις '’καταθλίψεις’' του Σαούλ παίζοντας άρπα.
Είναι εκατοντάδες οι αναφορές στην μυθιστορία & την ιστορία αρχαία & σύγχρονη, σε όλον τον πλανήτη.
Ο ΔΑΥΙΔ το 1000 π.Χ. περίπου, θεράπευε τις '’καταθλίψεις’' του Σαούλ παίζοντας άρπα.
Αρχαία Ελληνική παράδοση:
«η μουσική είναι δώρο των θεών στον άνθρωπο & αντιπροσωπεύει κινήσεις της ψυχής».
Ο
ΟΡΦΕΑΣ με την λύρα & το τραγούδι του κατόρθωνε να εξημερώνει τη Φύση &
τα στοιχεία της.
ΟΡΦΙΚΟΙ: «οι
επωδές έχουν τόση δύναμη που μπορούν να καθάρουν ακόμη και αμαρτίες προγόνων».
[Επωδοί = ειδικοί ύμνοι που χρησιμοποιούσαν οι Αρχαίοι Έλληνες για τη θεραπεία ανθρώπων & ζώων.]
Ο ΑΜΦΙΩΝ οικοδομεί με τη μουσική του τα τείχη της Θήβας και ο ΑΠΟΛΛΩΝ με τον ίδιο τρόπο τα τείχη της Τροίας.
Τα τείχη της Ιεριχούς καταρρέουν υπό τον ήχο της σάλπιγγας.
[Επωδοί = ειδικοί ύμνοι που χρησιμοποιούσαν οι Αρχαίοι Έλληνες για τη θεραπεία ανθρώπων & ζώων.]
Ο ΑΜΦΙΩΝ οικοδομεί με τη μουσική του τα τείχη της Θήβας και ο ΑΠΟΛΛΩΝ με τον ίδιο τρόπο τα τείχη της Τροίας.
Τα τείχη της Ιεριχούς καταρρέουν υπό τον ήχο της σάλπιγγας.
ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΙ:
«το σύμπαν, η ψυχή & η μουσική υπόκεινται στις ίδιες αρμονικές σχέσεις, η διάσπαση των οποίων επιφέρει ψυχικές ασθένειες, που η μουσική έχει τη δύναμη να θεραπεύσει».
«ο κόσμος των ήχων & ο εσωτερικός κόσμος της ψυχής συνδέονται με μια μυστική συγγένεια».
ΑΠΟΛΛΩΝ γιατρός σωμάτων & ψυχών, Μουσηγέτης & Θεραπευτής ταυτόχρονα,''Παιάν
άναξ'' και ''Ιήος''.
Προστάτευε την αρμονία της ζωής με τη μαντική, μουσική & ιατρική τέχνη.
Αυτόν επικαλούνται μέσω των παιάνων, όταν η αρρώστια σαρώνει το λαό της Θήβας, στον Οιδίποδα Τύραννο του Σοφοκλή, κατά της καταστρεπτικής μάστιγας της επιδημίας.
Προστάτευε την αρμονία της ζωής με τη μαντική, μουσική & ιατρική τέχνη.
Αυτόν επικαλούνται μέσω των παιάνων, όταν η αρρώστια σαρώνει το λαό της Θήβας, στον Οιδίποδα Τύραννο του Σοφοκλή, κατά της καταστρεπτικής μάστιγας της επιδημίας.
Αυτόν
και κατά την πανώλη της Τροίας, που καταπολεμήθηκε με τραγούδι.
ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ
Στα Ασκληπιεία, τους ναούς που ήταν αφιερωμένοι στον Ασκληπιό, υιό του Απόλλωνος, η μουσική χρησιμοποιείτο για θεραπευτικούς σκοπούς.
ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ
Στα Ασκληπιεία, τους ναούς που ήταν αφιερωμένοι στον Ασκληπιό, υιό του Απόλλωνος, η μουσική χρησιμοποιείτο για θεραπευτικούς σκοπούς.
Με τους ήχους της μουσικής
κατεύναζε τις έριδες & αποκαθιστούσε την ακοή σε κουφούς.
Ο ΕΡΥΞΙΜΑΧΟΣ,
ιατρός που συμμετέχει στο Συμπόσιο του Πλάτωνα, αναφέρει:
''Το έργο του μουσικού αντιστοιχεί τώρα προς του ιατρού το έργο, κατά την πρώτη θεωρία περί πληρώσεως και κενώσεως.
Ο ΕΡΥΞΙΜΑΧΟΣ,
ιατρός που συμμετέχει στο Συμπόσιο του Πλάτωνα, αναφέρει:
''Το έργο του μουσικού αντιστοιχεί τώρα προς του ιατρού το έργο, κατά την πρώτη θεωρία περί πληρώσεως και κενώσεως.
ΚΕΛΣΟΣ
συνιστούσε κύμβαλα για τη θεραπεία της παραφροσύνης.
Oι
απόψεις του ΠΛΑΤΩΝα και η αποδοχή της
μουσικής ως ηθοπλαστικού, εκπολιτιστικού & ως ιαματικού παράγοντα:
''Η
μουσική δεν εδόθη υπό των Θεών εις τους ανθρώπους ίνα απλώς και μόνον τους
διασκεδάζει και δια να θέλγει τα ώτα των με ευχάριστους μελωδίας, αλλά και δια
να κατευνάζει τα ψυχικά των πάθη και να καταπολεμά τας ατελείας του σώματος
αυτών''.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ
«οι ήχοι του αυλού
έχουν θετική επίδραση
στο πάσχον μέρος
του σώματος».
ΘΕΟΦΡΑΣΤΟΣ
«η επιληψία
μπορεί να μετριαστεί
από τους
ήχους αυλού».
ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ
«οι ήχοι του αυλού
έχουν θετική επίδραση
στο πάσχον μέρος
του σώματος».
ΘΕΟΦΡΑΣΤΟΣ
«η επιληψία
μπορεί να μετριαστεί
από τους
ήχους αυλού».
Μέγας
Ναπολέων: ''Απ' όλες τις καλές τέχνες, η μουσική είναι εκείνη η οποία εξασκεί
μείζονα επίδραση επί των παθών και την οποία ο Νομοθέτης θα έπρεπε περισσότερο
να ενισχύσει.
Ένα
μουσικό έργο εκτελούμενο από πραγματικό καλλιτέχνη, ενεργεί ασυγκρίτως
εντονότερα επί του αισθήματος και ασκεί μεγαλύτερη επίδραση από ένα καλό
σύγγραμμα ηθικής''.
Αποκατάσταση
της κλονισμένης υγείας & θεραπεία των κρίσεων μελαγχολίας του βασιλιά
Φιλίππου του Ε' και του Φερδινάνδου του ΣΤ' της Ισπανίας, από τα τραγούδια του
Φαρινέλλι και τις σονάτες του Ντομένικο Σκαρλάτι, στα μέσα του 18ου αιώνα.
ΣΟΥΦΙ
η ισλαμική μυστικιστική παράδοση των δίνει στον ήχο & το ρυθμό ύψιστη σημασία.
Οι Σούφι έχουν μια ρυθμική άσκηση η οποία θέτει σε ρυθμική κίνηση ολόκληρο το μηχανισμό του σώματος & του νου.
Πιστεύουν ότι υπάρχει ένας ήχος ο οποίος διαρρέει ολόκληρο το σύμπαν και όσο περισσότερο ένας Σούφι ακούει αυτόν τον ήχο τόσο περισσότερο η συνείδησή του ελευθερώνεται από τους περιορισμούς της ζωής.
ΣΟΥΦΙ
η ισλαμική μυστικιστική παράδοση των δίνει στον ήχο & το ρυθμό ύψιστη σημασία.
Οι Σούφι έχουν μια ρυθμική άσκηση η οποία θέτει σε ρυθμική κίνηση ολόκληρο το μηχανισμό του σώματος & του νου.
Πιστεύουν ότι υπάρχει ένας ήχος ο οποίος διαρρέει ολόκληρο το σύμπαν και όσο περισσότερο ένας Σούφι ακούει αυτόν τον ήχο τόσο περισσότερο η συνείδησή του ελευθερώνεται από τους περιορισμούς της ζωής.
Ανάλογες
μέθοδοι και από το χώρο της Ανατολής και συγκεκριμένα της
ΙΝΔΙΑ, μέθοδοι που στηρίζονται αποκλειστικά σε μια από τις 7 Μεγάλες Αρχές
της Ερμητικής Επιστήμης, που περιέχονται στο Κυμβάλειο, την Αρχή του Ρυθμού.
ΙΝΔΟΙ
«το σύμπαν δημιουργήθηκε από ένα ηχητικό ερέθισμα που πηγάζει από τα βάθη του χάους.
Το ΩΜ σε Ινδουισμό & Βουδισμό είναι ο ήχος της δημιουργίας και ο Βράχμα ή η δημιουργική του δύναμη Σαρασβάτι, ήταν αυτός που έδωσε τις αρχές της μουσικοθεραπείας».
ΘΙΒΕΤ:
Κάποιοι θεωρούν πατρίδα της μουσικοθεραπείας το Θιβέτ, όπου οι ντόπιοι χρησιμοποιούν συγκεκριμένους ήχους για να θεραπεύσουν ασθένειες, αιώνες τώρα.
Στα μοναστήρια του οι μοναχοί θεραπεύουν ασθένειες παίζοντας φλογέρα ή τύμπανο σε έναν ορισμένο τόνο, χωρίς διακοπή για εβδομάδες.
Η σύγχρονη επιστήμη, αναγνωρίζει & ξαναθέτει σε εφαρμογή την μουσική & άλλες παραδοσιακές μεθόδους ΗΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ στην υπηρεσία της ιατρικής.
ΙΝΔΟΙ
«το σύμπαν δημιουργήθηκε από ένα ηχητικό ερέθισμα που πηγάζει από τα βάθη του χάους.
Το ΩΜ σε Ινδουισμό & Βουδισμό είναι ο ήχος της δημιουργίας και ο Βράχμα ή η δημιουργική του δύναμη Σαρασβάτι, ήταν αυτός που έδωσε τις αρχές της μουσικοθεραπείας».
ΘΙΒΕΤ:
Κάποιοι θεωρούν πατρίδα της μουσικοθεραπείας το Θιβέτ, όπου οι ντόπιοι χρησιμοποιούν συγκεκριμένους ήχους για να θεραπεύσουν ασθένειες, αιώνες τώρα.
Στα μοναστήρια του οι μοναχοί θεραπεύουν ασθένειες παίζοντας φλογέρα ή τύμπανο σε έναν ορισμένο τόνο, χωρίς διακοπή για εβδομάδες.
Η σύγχρονη επιστήμη, αναγνωρίζει & ξαναθέτει σε εφαρμογή την μουσική & άλλες παραδοσιακές μεθόδους ΗΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ στην υπηρεσία της ιατρικής.
Πειράματα επαληθεύουν την επίδραση της μουσικής στην ανάπτυξη των φυτών, στην παραγωγικότητα των ζώων,
αθώς επίσης στον καρδιακό παλμό & ρυθμό της αναπνοής
του ανθρώπου.